HTML

Új rendszabály

A blog.hu úgy döntött, hogy innentől kezdve „Ebben a blogban csak belépett felhasználók kommentezhetnek”. Nos, nemcsak ebben a blogban, hanem az összesben, amit ők üzemeltetnek. Ez nem az én döntésem volt, nem tiltottam ki senkit, készen kaptam a szabályt. Sajnálom, mert így belterjessé vált a dolog, csak az itt blogolókkal szólhatunk egymáshoz. Állítólag biztonsági szempontokat vettek figyelembe. Persze, bárki, bármilyen néven és címen lehet felhasználó, regisztrálhat egy nicket (akár naponta másikat) és akkortól szabad a pálya. Csakhogy az emberek többsége nem szeret bíbelődni. Összegezve: én kérek elnézést!

akció-reakció

Címkék

Címkefelhő

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Hogyan varázsolta a system.ini filet Robinzon Kurzorrá a démoni róka

2007.11.21. 05:00 rokica

Nem volt nagy történet, a kaland még a réges-régi gépem idején esett meg. Akkor még én sem ástam mélyebbre magam a számítástechnika területén, hiszen az, az őskori gép egyszerűen hosszú éveken át problémamentesen működött. Az oldalán lévő barlangrajzok pedig kicsit sem zavartak be abba, hogy használjam, amire kell. Az még egy 486-os konstrukció volt, talán ebből kiszámítható a kora. Volt neki 1.3 gigás winchestere, meg 4 mega RAM-ja is.
Na, tény, hogy alig tudott rajta futni valami bármi. Akkoriban még külön bejáratú technikusom nem volt, hogy modernebb program elfogadására, vagy hatékonyabb működésre bírja. Egy szó, mint száz, akkor nem a különféle író, olvasó, kávét főző alkalmazások köptek bele a levesembe, hanem én, magam, sk. intéztem úgy, hogy állandóan előjöjjön egy ablak a gép bekapcsolása után, ami a system.ini fájlt reklamálja. Hogy hogyan, azt ne kérdjétek, mert egyszerűen a leghalványabb gőzöm sincs róla, azóta sem. Nem is nagyon jelentett ez problémát, hiszen amikor közölte, hogy keresi, vagy valami hasonlót (már arra sem emlékszem pontosan), befogtam a száját, bezártam az ablakot és a gép ment tovább. Azonban egyszer beidegesedtem, hogy miért cseszeget ez a roncs folyamatosan? Ha tud működni anélkül, hogy azt az átkozott system.ini keresést közölné velem, akkor fogja be a képernyőjét, hagyjon engem békén. Anyám, borogass! Ekkor volt az a pillanat, amikor elkezdtem keresni, vajh miért és honnan küldi ezt az ablakot? Találtam is valamit. Valamit, bár nem az igazit. Ugye, mondanom sem kell, hogy mit tettem? Töröltem. Gondoltam, ha nagy baj lesz, a lomtárból még mindig vissza fogom tudni tenni. Itt tartottam a ténykedésemben, amikor csöngettek az ajtón. Valami fontos ember érkezett, tudtam, hogy nem szabadulok egyhamar, ezért fogtam és kikapcsoltam a gépet. Innen már sejthető, mi következet. Hiába volt a lomtárban bármi, a gépet a system.ini híján újra beindítani nem lehetett, nem tudtam hozzáférni. Elkeseredetten telefonálgattam mindenkinek, akiről sejtelmem volt, hogy valamit is tud a masinák lelkéről. Az egyik ismerős megadta a másik telefonszámát, majd a másik, aki egy cseppnyivel okosabb volt, el is magyarázta – valahonnan vidékről – hogy tegyem be a boot lemezt, töröljek, installáljak … és majd helyre jön a dolog. Aha, persze. Csakhogy én ezt a gépet annakidején programostul vettem, semmiféle lemezem nem volt hozzá. Maradt egy volt osztálytársam, akiről tudtam, hogy amatőr számítógépes, de ehhez képest elég jól megy neki a dolog és itt él Budapesten. El is jött, hozta magával az ő Win akárhányas programját, hogy ha másképp nem megy, majd azt rátesszük. Igen ám, de annak a programnak, mint azt megtudtam, volt egy „A” és egy „B” verziója. Az én gépemen addig az „A” volt telepítve, nála meg a „B” volt (az ”A”-t már az ócskásnál sem lehetett beszerezni). Az utóbbi telepítési kísérleténél viszont az én masinám közölte, hogy ahhoz kevés a memóriája. Ennek ellenére elerőszakolgattuk egy darabig, aminek a vége az lett, hogy a winchester is meghalt, semmi más nem volt látható, mint a kurzor villogása a fekete képernyő bal felső sarkában.
Azóta másik gépem van, több memóriával, nagyobb vinyóval és cifra programokkal. A nagyobb felszereltségnél viszont több a hibalehetőség is. Az azonban biztos, hogy egy életre megtanultam, hogy a system.ini fájlt nem töröljük.

10 komment

Címkék: technika

A bejegyzés trackback címe:

https://rokica.blog.hu/api/trackback/id/tr70236654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fox 2007.11.21. 13:11:18

Van erre egy ősrégi angol mondásom, amit ma már aligha lehet obszcénnak nevezni:
To err is human, but to really fuck things up, you need a computer.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.11.21. 13:50:13

Nekem egyszer (konkrétan múlt hónapban) úgy ment tönkre a gépem, hogy nem is csináltam vele/rajta semmit. Egyik este kikapcsoltam, másnap reggel meg nem tudtam bekapcsolni. Ott ültem előtte és bámultam hülyén.
És én még tanulni sem tudtam az esetből :)

simonmondja... 2007.11.22. 17:28:28

Hol a folytatás Rokica?
A múlt órán ott tartottunk, hogy a sistem ini fájl-t nem töröljük.
Azóta nem tanultunk semmit, pedig nálam tág tere van a fejlődésnek.

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2007.11.22. 18:22:26

RE: fox 2007.11.21. 13:11:18

:-))) Milyen igaz!

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2007.11.22. 18:28:50

RE: simonmondja... 2007.11.22. 17:28:28

Egyelőre nem jut eszembe más kártevésem, mert azóta megpróbálom úgy kezelni a gépemet, mint egy hímes tojást.
Néha megrohannak különféle vírusok és azokkal szemben tehetetlen vagyok. A múltkoriban is megpróbáltak nekem a kommentelők segíteni, de nekem olyan volt az, amt írtak, mintha valami szanszkrit szöveget kellett volna értelmeznem. A magam segítségével annyit sikerült elérnem, hogy az Outlookból nem, nyitható meg egy weboldal sem, mert valamit már megint kitöröltem, amit nem kellett volna. Ha rákattintok egy hivatkozásra, akkor közli velem a gép, hogy nincs hozzá rendelve lehetőség. Sebaj, a "ctrl V" és a "ctrl C" még megy. Kicsit macerás ugyan, de már nem izgatom magam. Mindenhez én sem érthetek. :-)))

Kricsa 2007.12.02. 00:23:36

KEdves Vadóc,

Esetleg próbáld meg használni az adott file megnyitásakor a File menü Társítás menüpontját, ahol kijelölheted a Windows mely programot hazsnálja az illető file megnyitására...
Ehhez persze először le kell töltened, mert szerintem a böngésző nem tudja...
Esetleg próbáld újra trlepíteni a Windows-t... szerintem ideje már :)

rokica · http://www.rokica.blog.hu 2007.12.02. 10:17:56

Aha. Én? Újratelepíteni a Windowst? Hát vagyok én egy Bill Gates?

Kricsa 2007.12.03. 10:11:51

Helló!

Nem ollyan komplikált...
Javallt a fontos munáidról egy mentés... (CD-t DVD-t tudsz irni? Ha nem megtanítlak!)
Béteszed a DVD olvasóba a Windows XP tartalmazó lemezt és amikor telepíti azt mondod neki javítás!
Ekkor elvileg megmaradnak a progijaid...
(Mennyi ideje használod a Windows-t?)

Pussz :))

rokica · http://www.rokica.blog.hu 2007.12.03. 14:34:36

Még \'917-ben lett az új gépem, rögtön azután, hogy az Auróra jelt adott. :-)))
Egyébként pedig vagy két éve lett újrahúzva, mert - természetesen - elbarkácsoltam rajta valamit.

Kricsa 2007.12.12. 00:22:26

Dear Rókica,

Két év k.... hosszú idő egy Windowsnak...
Sok ismerősöm átlag fél évente újra telepíti....
Bár, ha nem telepítgettél semmit (ahogy ismerlek nem tettél ilyesmit) akkor illene működnie rendesen (bár vírusok után nekem eddig mindig újra kellet húznom...)
süti beállítások módosítása