HTML

Új rendszabály

A blog.hu úgy döntött, hogy innentől kezdve „Ebben a blogban csak belépett felhasználók kommentezhetnek”. Nos, nemcsak ebben a blogban, hanem az összesben, amit ők üzemeltetnek. Ez nem az én döntésem volt, nem tiltottam ki senkit, készen kaptam a szabályt. Sajnálom, mert így belterjessé vált a dolog, csak az itt blogolókkal szólhatunk egymáshoz. Állítólag biztonsági szempontokat vettek figyelembe. Persze, bárki, bármilyen néven és címen lehet felhasználó, regisztrálhat egy nicket (akár naponta másikat) és akkortól szabad a pálya. Csakhogy az emberek többsége nem szeret bíbelődni. Összegezve: én kérek elnézést!

akció-reakció

Címkék

Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

szégyen és gyalázat

2008.01.29. 06:40 rokica

 

Ma reggel az egyik televíziós kanálisban elhangzott, hogy "mindenki ismeri az endékás blockfőtét".
Nos, én majd elsüllyedek a szégyentől. A blockfőtét csak-csak ismerem – hiszen olyat már ettem -, de fogalmam sincs arról, milyen az endékás. Tényleg csak én vagyok ilyen tudatlan?
Most megyek dolgozni és közben összevissza restellem magam.

14 komment

Címkék: bakker

A bejegyzés trackback címe:

https://rokica.blog.hu/api/trackback/id/tr33315737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.01.29. 13:25:38

És mi az a blockfőte? Mert én bizony nem tudom. Ezek szerint nem tartozom a mindenkibe?

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2008.01.29. 14:01:02

Régi zenéhez kapcsolható fafúvós (hasonlít a furulyához) hangszer.
Bár azon a gépen, ahol most vagyok, nincsen hangszóró, de talán meghallgatható a hangja az alábbi linken:
classical-mp3-35-70.lyricstemple.com/2e0b1415.html
Ha mégsem, akkor ezer bocs!

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.01.29. 18:49:51

Jaj.
Én tényleg azt hittem, hogy valami ennivaló féleség. Csodálkoztam is, hogy mit keresnek fúvóshangszerek a képen. :)

kukacka 2008.01.30. 02:49:31

Nekem 2 darab endékás blockflőtém is van. 80 Ft volt darabja (értsd pofátlanul olcsó) és még tisztító körkefét is adtak hozzá. Gyakorlatilag a legolcsóbban megvásárolható zeneszerszám volt, amit könnyen meg lehetett tanulni játszani.

Egyébként szinte kötelező felszerelési tárgy volt minden komolyabb zenei képzésnél, pl. zenetagozatos ovi, de tábori felszerelésnek is kötelező volt a gitár mellé. Aféle kultikus tárgynak nevezhető, mint a Trapper farmer vagy a ruszki merülőforraló.
Node tényleg, hány évesek vagytok ti?

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2008.01.30. 12:15:18

1917-ben születtem, amikor lőtték a Téli Palotát.
Komolyabban: Még egy pajzán gondolat sem lehettem, amikor el kellett volna döntenie a magyarnak, hogy forradalmat, vagy ellenforradalmat csinál.
Azonban voltam úttörő, táboroztam is – ráadásul még élvezni sem szégyelltem a dolgot (KISZ-tag nem voltam. Nem meggyőződésből, pusztán így alakult).
Az első Táncdal fesztiválok idején már illegtem nagyanyám nagy tükre előtt és magam elé tartva nagyapám mikrofont imitáló turistabotját (akkor még csak álló mikrofonom léteztek) torkom szakadtából ordítottam, hogy "Ádám, hol vagy?"
Sokáig hordtam a zsebkendőnél is kevesebb anyagszükségletű szoknyákat, sőt, gimiben már Trapper farmerem is volt.
Nemcsak történelemkönyvekből ismerem a Szovjetúniót, Jugoszláviát, vagy Csehszlovákiát. Tudom, hogy akkoriban, sok NDK-s turista jött nyaralni a Balatonhoz. Én még olvastam szovjet szerzők műveit – és jut eszembe, a legtöbb könyvtár Gorkíj után kapta a nevét. Oroszul (is) tanultam a suliban, sőt, érettségiztem is belőle.

Ellenben soha nem volt endékás blockfőtém.

:-)))

Czékus Éva · http://abonyi 2008.01.30. 20:44:20

Amúgy helyesen Blockflöte (vagy ha magyarul írod, akkor blokkflőte) a nevezett hangszer. Tehát semmiképpen nem szabad asszociálni valami "főtt" ételre. Azt, hogy "blockfőte" vagy rosszul mondták a rádióban, vagy Rokica rosszul értette.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.01.30. 23:30:28

Á, ez nem kor kérdése, hanem zenei érzéké. Egy városi legenda szerint az én fülemből faragták Pinokkiót. (Ebben az a csúsztatás, hogy mindkét fülem megvan. Ez biztos, mert az előbb ellenőriztem a tükörben).

Ennek a fúvósnak miért nincs magyar neve? Teszem azt, endékás fúvós hangszer?

hacsaturján 2008.01.31. 08:08:25

Ha valaki szánt szándékkal az asztal sarkára teszi le az üres kristály poharat, akkor szinte biztos lehet benne, hogy valaki leveri. Pedig nem is kötelező leverni azt a poharat. Vannak olyanok, akiknek különös érzékük van a leverésre.

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2008.01.31. 09:28:01

Kedves Éva,

Bizonyára Neked van igazad. Ám amikor megpróbáltam illusztrációt keresni a poszthoz, épp egy „zeneművészeti oktatási”oldalt sikerült megnyitnom:
vista.cc.u-szeged.hu/tanrend/2005-2006-1/a70/kurz70916.html
ott pedig így írták a hangszer nevét.
Gyanús volt a dolog, mert ha jól tudom, régen a furulyást flótásnak (és nem fótásnak) hívták – de nem szeretnék etimológiai elemzésekbe bocsátkozni, mert nem értek hozzá Illetőleg ahhoz sem értek.

rokica · http://www.rokica.blog.hu 2008.01.31. 11:06:27

Kedves V.É.D.!

Az „olyat már ettem” megjegyzés Rejtőtől lopott, viccnek szántam.
Olvastad a „Vesztegzár a Grand Hotelben” című örökbecsűjét? Idézem a részletet:

„- Ajándékot hoztam neked, malájok fejedelme.
- Nem baj, csak szép legyen - felelte Nalaya király.
Wolfgang átnyújtott a bennszülöttnek egy ultramarinkéket, mert ez kedvenc színe volt, és többet is tartott belőle a készletében. A maláj megnézte.
- Az ajándék szép, de már ettem ilyent. Mit kívánsz, csúf, öreg idegen?
- Ide hallgass, király. A szomszéd Bali-szigetről regényeket írtak, és azóta a bennszülöttek gazdagok. Miért ne utánozhatnád ezt a példát?
- Nem tudok regényeket írni, és a népemnél sem vettem észre ilyesmit.
- A regényt más írná, és te meggazdagodnál... Tudod te, mi az a reklám?
- Még nem ettem.”

Eszembe sem jutott, hogy ténylegesen a főzésre lehet ebből asszociálni. Bocs!

kukacka 2008.02.01. 02:28:16

Remélem jól látható a "Made in German Democratic Republic" cimke.
Azok a szőrös izék a tisztísásához kellenek.
Továbbá látható még egy kézzel bicskázott nádifurulya.

:))

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2008.02.04. 11:36:41

Aranyos Kukacka!

Képzeld el, így, hogy láttam a dobozát, beugrott, hogy nagy valószínűséggel nálunk is volt otthon endékás blockflőte. Hogy nekem, vagy a húgomnak, az már nem dereng, de a kép után azonnal eszembe jutott.
Úgy megörültem neki, köszönöm szépen!

kukacka 2008.02.05. 10:46:35

Örülök, hogy örülsz. Gondolom, most már te sem érzed magad kirekesztettnek.

De abban igazad van, hogy egyre kevesebben emlékeznek ezekre a kultikus tárgyakra, ezért nem illik hivatkozni rájuk, pláne, hogy már felnőtt egy rendszerváltás utáni nemzedék, akiknek talán már az endéká sem jelent semmit.

:)
süti beállítások módosítása