HTML

Új rendszabály

A blog.hu úgy döntött, hogy innentől kezdve „Ebben a blogban csak belépett felhasználók kommentezhetnek”. Nos, nemcsak ebben a blogban, hanem az összesben, amit ők üzemeltetnek. Ez nem az én döntésem volt, nem tiltottam ki senkit, készen kaptam a szabályt. Sajnálom, mert így belterjessé vált a dolog, csak az itt blogolókkal szólhatunk egymáshoz. Állítólag biztonsági szempontokat vettek figyelembe. Persze, bárki, bármilyen néven és címen lehet felhasználó, regisztrálhat egy nicket (akár naponta másikat) és akkortól szabad a pálya. Csakhogy az emberek többsége nem szeret bíbelődni. Összegezve: én kérek elnézést!

akció-reakció

Címkék

Címkefelhő

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ott voltam, ahol a jövő születik

2008.02.17. 13:18 rokica

Eldönthetetlen, hogy a városfejlődés kényszeríti-e ki az infrastrukturális rendszerek fejlesztését vagy e rendszerek fejlődése következtében alakulnak-e át a városok. Egy biztos: az infrastrukturális fejlesztésekhez kötődnek a legnagyobb építési beruházások (autópálya, vasút, közműhálózat, repülőtér). Hol az építész szerepe mindebben ma Magyarországon és külföldön? Sokszor úgy tűnik, az infrastrukturális beruházások feltartóztathatatlan erővel rendelkeznek; városok, városrészek alakulnak át egy gyakran kiismerhetetlen erő következtében. Mit jelent mindez az építészet szempontjából? Milyen az infrastrukturális beruházások építészete itthon és külföldön? Infrastrukturális fejlesztésekre a következő hat évben Magyarországon mintegy 1700 milliárd forint hívható le EU-s támogatásként. A közlekedési rendszerek (vasút, úthálózat, városi közlekedés) nagy fejlődés előtt állnak. Hogy alakul e rendszerekhez kötődő építészet? Fel vagyunk-e erre készülve szakmai, adminisztrációs és minőségi szempontból? Hogyan alakul és alakult mindez külföldön?
(Infra 2008)

A fentiekről szólt a pénteki Városi infrastruktúra és építészeti szimpózium előadássorozata, amelynek a délutánra eső részére volt szerencsém eljutni. Egyebek között jó pár lelkes, fiatal építésszel találkoztam, akik kezébe helyezte a város új arculatának megálmodását és kivitelezését.
A konferencia másnapján (szombaton) lehetőségem nyílt megtekinteni egy általam kiválasztott metróállomás építését. A tétényi úti objektumba látogattam le, ahol Brückner Dóra, a Palatium Stúdió Kft. egyik – számomra megdöbbentően – fiatal, szimpatikus építésze kalauzolta kis csoportunkat és válaszolt a kérdéseinkre.
A létesítmény igen látványos, a környezetbe illeszkedő és optimális helykihasználású lesz. Megálmodásánál odafigyeltek mindenre, ami korunkban fontos lehet. Nemcsak a technika kap nagy szerepet, de a természet adta lehetőségek is, például azzal, hogy napkeltétől napnyugtáig természetes fény biztosítsa a megvilágítást az állomás területén.

"TÉTÉNYI ÚT" metróállomás - építészek: PALATIUM Stúdió Kft. - Erő Zoltán, Csapó Balázs, Varga Péter István, Brückner Dóra, Antal Máté, Kosztolányi Zsolt

A projektről – a budapesti 4-es metró I. szakasz állomásairól – részletesebben az Építészfórum oldalain lehet olvasni:
http://epiteszforum.hu/?q=node/1579

Szólj hozzá!

Címkék: mondd a magadét

A bejegyzés trackback címe:

https://rokica.blog.hu/api/trackback/id/tr34342665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása