HTML

Új rendszabály

A blog.hu úgy döntött, hogy innentől kezdve „Ebben a blogban csak belépett felhasználók kommentezhetnek”. Nos, nemcsak ebben a blogban, hanem az összesben, amit ők üzemeltetnek. Ez nem az én döntésem volt, nem tiltottam ki senkit, készen kaptam a szabályt. Sajnálom, mert így belterjessé vált a dolog, csak az itt blogolókkal szólhatunk egymáshoz. Állítólag biztonsági szempontokat vettek figyelembe. Persze, bárki, bármilyen néven és címen lehet felhasználó, regisztrálhat egy nicket (akár naponta másikat) és akkortól szabad a pálya. Csakhogy az emberek többsége nem szeret bíbelődni. Összegezve: én kérek elnézést!

akció-reakció

Címkék

Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Chlorophytum comosum, a dzsungelhangulat

2008.09.04. 18:00 rokica

Az USA űrügynökségének (NASA) kutatói szobanövényeken tesztelték, hogy milyen hatással vannak az adott helyiség levegőjére. Megdöbbentő tapasztalatot szereztek: egy csokros inda mindössze 24 óra alatt 96%-kal csökkentette a szoba CO tartalmát, míg az NO2 szint 99%-kal lett kevesebb. Ezek szerint a szobanövények hatékonyság szempontjából versenyben vannak a drága elektromos légszűrő berendezésekkel is.
(Még néhány jó "légtisztító növény": szobaborostyán, szobapáfrány, pirosszélű dracéna, kúszó filodendron.)

Fényigény:   Jól megvilágított helyen érzi jól magát, közvetlen napsütés nélkül. Árnyékban is megél, de ilyenkor nem örülhetünk apró fehér virágainak.
Hőigény:   Átlagos meleg, télen se legyen kevesebb 7 Co-nál.
Vízigény:   Közepes vízigényű, télen ritkábban kell locsolni. Ha elfeledkezünk róla, az sem végzetes számára, megvastagodott gyökereivel felkészült az ínségesebb napokra is.
Páratartalom:   Időnként permetezzük a leveleket.
Betegségek:   Általában nincsenek.
Kártevők:   Általában nincsenek.
 

14 komment · 1 trackback

Címkék: csak úgy napiszösz

A bejegyzés trackback címe:

https://rokica.blog.hu/api/trackback/id/tr11648197

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Miért Fontos a Légtisztítás? - Hamarosan 2009.12.06. 21:03:40

Üdv Mindenkinek! Ez az első bejegyzésem a blogon, remélem gyakran tudok majd postolni, ahogy időm engedi. Ha bármilyen kérdés vagy komment van, szívesen várom! Hamarosan írni fogok arról, hogy miért is fontos a légtisztítás. Addig is több info a légtis...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hölgyválasz · http://holgyvalasz.freeblog.hu 2008.09.04. 18:57:16

Nagyszerű!

Megyek és veszek. Ha lehet kapni, s ha az eladó a kérésemre, Chlorophytum comosumot szeretnék, nem küld el a gyógyszertárba, és nem kínálja fel ismereteit tudálékosan, hogy szerinte 3x1 adagban kell, ahogy múltkor ő is szedte:)))

Na de komolyra fordítva.
Ez valóban meglepő, egyben jó hír is - lenne-.
Ha széles körben figyelnének rá az emberek...
Egyelőre azonban a túlzsúfolt reklámfelületeken, az ilyesmire már nem jut hely.....

hacsaturján 2008.09.04. 20:25:24

simán úgy kell kérni, hogy kukorica. meglehetősen igénytelen, vegetatívan is szaporítható és mutatós is.

Gecc 2008.09.04. 20:59:48

Egyszer volt ilyenunk, amikor kicsi voltam. Azota megnottem, es mar sincs. Nemtom van-e osszefugges a ketto kozott.

hölgyválasz · http://holgyvalasz.freeblog.hu 2008.09.04. 21:22:34

Hacsa, kösz!

-------

Gecc!:DDDDD

Naná, hogy van összefüggés!
Mégpedig a fordított arányosság esete forog fenn. Minél nagyobb vagy, annál kevesebb, s a végén, felnőttként már egy nagy ló.... , na jó, zéró !:DDDD

hacsaturján 2008.09.05. 12:47:28

fittyfenét! én akkor ismertem meg, amikor fölnőttem. nekem köllött locsolni, mert öreganyám nem érte föl a kredenc tetejét.

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.09.05. 21:57:32

Ez nekem való hír, átvehetem Rókica? :)

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.09.05. 21:58:34

A "közepes vízigény" konkrétan mit jelent?
Mert nálam csak olyan növények élnek jelenleg, melyek 2 hétig kibírják öntözés nélkül... :)

hacsaturján 2008.09.07. 04:25:44

akkor alkalmazzál pozsgásokat, azok két hónapig is kibírják. a clorophytumot ölég, ha hetente egyszer meglocsolod kissé.

hölgyválasz 2008.09.17. 08:28:29

Szia Rókica!

Semmi, semmi, csak benéztem, van-e valami itt nekünk, meg hát rég láttalak, remélem nincs baj?!
Vagy "csak" a tankönyvek halmai alatt pihegsz, Te szegény...

Vigyázz magadra, és várunk vissza!:)

Üdv.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.19. 14:16:32

Kaktuszaim vannak többnyire, meg aloa vera, meg ilyesmik, pozsgákat nem láttam rajtuk (bár nem tudom, mitől lesz pozsgás), mindenesetre ők bírják már fél éve... :)

hölgyválasz · http://holgyvalasz.freeblog.hu 2008.09.19. 18:54:16

Rókicám, hátad mögött kutakodtam utánad:) Megnyugodtam, hogy "csak" vizsgáid miatt vagy távol, figyu, ugye lehet gratulálni, az már nem is meglepő, hogy megint az 5-öshöz, igaz ?:)))

Sharkom, az aloa vera csodákat tesz, leginkább az arcon és a belekben, de hogy a szobádban mit, azt nem tudom :))))

rokica · http://www.rokica.blog.hu 2008.09.20. 09:32:07

Sziasztok!

Köszönöm az érdeklődést, élek, megvagyok!
Próbálnék új posztot feltenni, de sajnos a blog.hu nem enged belépni, csak "külső hozzászólóként" tudok bejönni kommentelni.
Fogalmam sincs, mi történt, remélem, előbb-utóbb megoldódik a probléma és tudok bővebben írni.

hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2008.09.20. 09:49:07

Rókicám, megválaszoltam odaát, és ugrottam mánis, ügyes és találékony voltál, hogy legalább innen üzensz másoknak.
De köszi, hogy engem külön értesítettél.

Akkor hát türelmesen várjuk az új posztot!:)
süti beállítások módosítása