HTML

Új rendszabály

A blog.hu úgy döntött, hogy innentől kezdve „Ebben a blogban csak belépett felhasználók kommentezhetnek”. Nos, nemcsak ebben a blogban, hanem az összesben, amit ők üzemeltetnek. Ez nem az én döntésem volt, nem tiltottam ki senkit, készen kaptam a szabályt. Sajnálom, mert így belterjessé vált a dolog, csak az itt blogolókkal szólhatunk egymáshoz. Állítólag biztonsági szempontokat vettek figyelembe. Persze, bárki, bármilyen néven és címen lehet felhasználó, regisztrálhat egy nicket (akár naponta másikat) és akkortól szabad a pálya. Csakhogy az emberek többsége nem szeret bíbelődni. Összegezve: én kérek elnézést!

akció-reakció

Címkék

Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

"mikor anyád bejelölt Facebookon"

2010.01.08. 07:00 rokica

Szóval, az iwiw után a Facebook. Újabb közösségi portál, amiről fogalmam sem volt, hogy mire jó, de mivel „már mindenki ott van”, hát mentem én is.
Megjegyzem, már a korábbira való regisztrációmkor sem történt semmi világrengető dolog azon kívül, hogy lett egy nyilvános listám, aminek a segítségével bárkit elérek – akit korábban is elértem, ha akartam.


Persze, most lehet azon csámcsogni, hogy ismerem a nagy X-t, vagy Y-t, ráadásul még ők is ismernek engem. Meg esetleg azon is, hogy nem szégyellem-e magam ugyanezekért?

Már hallottam, hogy ha valaki munkahelyet vált, esetleg valamiakármit keres, akkor a másik fél jól elolvas róla mindent ezen az oldalon, mielőtt döntene a sorsa felől.
Meg egészen orbitális szemétkedésről is tudok, amit az egyik ismerőssel követtek el az ismerőseinél.
De történt nemrégen, hogy az egyik sajtóorgánum nyitott egy oldalt és az összes ismerősömet bejelölte, mint sajátját. Aztán láttam azt is, hogy akadtak, akik visszajelölték – és nem kizárt, hogy miattam. Mindegy, ha majd kérdik, magyarázkodom, ha pedig nem kérdik, akkor nem.

Gondoltam, törölni fogom magamat és átjelentkezem a Facebookra, ha már attól sokkal többet kaphatok, mit néhány kattintást.
Most hívom fel rá a figyelmet, ne keressetek, kicsit gondolkodtam – és már be is sokalltam tőle. Először ugyanis regisztráltam rendesen, ahogy az illik. A rendszer kódolt, titkoskodott, számokat kért meg betűket, rendszerezett, betett, kivett, katalogizált. Aztán felkínált egy pár lehetőséget, hogy az általa számon tartott ismerőseimet jelölgetném be. No, én meg is tettem, akár a birka.
Amikor egy virtuális barátom, akivel – bár személyesen nem ismerjük egymást, de váltottunk jó pár levelet – megkérdezte, hogy én vagyok-e az, aki meghívót küldött neki, szöget ütött a dolog a fejembe. Aztán kezdtem el gondolkodni azon, hogy hogyan is van ez? Honnan tud ez az izé sokkal többet rólam annál, mint amit én elárultam neki? Mi az, hogy meghívót? (Itt kérek Tőled is bocsánatot, kedves V.É.D.!)

Megvilágosodtam! A Facebook egyszerűen lelopta az e-mail fiókom címjegyzékét, nevekkel együtt.

… Ekkor történt, hogy azonnali hatállyal töröltem magam a rendszerből. És szerintem, örülhetek neki, ha a leveleim a mail-fiókomban maradnak és nem kerülnek ki valamikor, valahol a világhálóra. Nem mintha mások számára bármi érdekes is lenne bennük. De az olyan dolgokra itt van ez a blog.
 

19 komment

Címkék: bakker

A bejegyzés trackback címe:

https://rokica.blog.hu/api/trackback/id/tr211656482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jaegtoer 2010.01.08. 13:02:29

Szia Rokica!

...inkább priviben bővebben, úgyis régen szószólógattam....csak most hóhavazás van...

üdv.

j.

jaegtoer 2010.01.08. 13:03:29

Lehet, hogy az újévet is kihagytam? Csak nem 2011 van?

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2010.01.08. 13:57:43

@jaegtoer:
Nem nagyon értem, de mint tudjuk, én gyagyás vagyok. :-)
Egyébként tök mindegy, csak 2012 ne legyen, mert a majákok szerint akkor vége lesz a világnak.
Igaz, azt nem mondták, hogy a blogolásnak is vége lesz...

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2010.01.09. 08:46:27

ja, nem kell ám
Egy csomó ilyen izé csinálja, hogy kiolvassa címjegyzéket, és automatikusan dob mindenhova egy meghívót.
Egyszer én is jártam így, mosakodtam is utána éppen eleget, meg minap is jött egy ilyen, valaki, akivel kb. 2-3 éve váltottunk 4-5 levelet, regisztrált valami netlog nevű dologra, aztán gyött is a levél, hogy menjek én is, de izibe'.
Ment a fene, tökéletesen elegem van már abból, hogy most mindenki ilyen közösségépítő oldalt csinál, és hogy én csatlakozzak mindenhova.
Majd, ha lesz egy oldal, ahol a jetik, az ufók, meg a vakondemberek gyűjtőhelye lesz, na majd oda csatlakozom :)

Subculture 2010.01.12. 10:45:54

ha figyelmesen kattintgatsz, észre fogod venni, amikor meghívókat küldesz ki.

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2010.01.13. 15:34:04

@jaegtoer:
Lelkecském, szerettél volna tőlem valamit???

Corry 2010.01.23. 13:04:08

Minden ilyen automatikus csecsa akkor ér a szememben valamit is, ha egy alapvető tulajdonsággal rendelkezik: ki lehet kapcsolni. Az egy igen értékes tulajdonsága lehet egy programnak, ha nem kell használnod, mert kölönben mindenféle desznóságokra is képes lesz és azt is megtesze Veled.
Én is rajta vagyok a Facebookon, LinkedIN-en, meg az IWIW -en és még a májvipen is, megmég a franc se tudja hol.
Mindegyik küld üzenetet, ha valamit kell csinálnom, tehát még foglalkozni sem kell ezzel a sokkal.

Aki meg azt szeretné megnézni, hogy tulképp én ki is ismerek, nehéz dolga lesz, mert én boldog-boldogtalant visszajelölök. Én persze tudom ki az ismerősöm, de ezt gépi úton kideríteni eléggé nehéz.

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2010.01.24. 15:24:23

@Corry: Szia, új fiú!
... és mondd, tulképpen szükséged van rájuk?

Corry 2010.01.25. 09:50:20

@rokica:
Hát tudod kedves rokica, ha tényleg új fiú lennék... De pl. az iwiw -en futottam össze olyan ismerőssel, akivel kb. 27 évvel ezelőtt voltam építőtáborban. Úgy nem szoktam őket folyamatosan használni, a leveledző rendszer szól, ha valaki akar ott tőlem valamit. Néha a fészbukon szoktam teszteket kitölteni, mert az vicces, havi 1 óra max és ez is csökken.

Tehát van és lehet haszna a dolognak, hogy a távolabbi ismerőseidet el tudod érni. Nomeg egy valamilyen személyes jellegű rövid üzenetet néha elküldök távolabbi ismerőseimnek, pl. hölgyeknek villanyvirágot, meg hasonlók. A külföldi kollégáim is jó néven veszik, ha pl. a LinkeID -en összefutunk, az egy kicsit másabb mint az iwiw, meg a fészbuk, az inkább szakmai jellegű.

De az hogy kell -e ez nekünk, ugyanaz, mint a TV, hogy kell -e otthonra. HA Maunika sót nézel rajta, akkor azt mondom, hogy nem, de pl. nézhetsz filmeket eredetiben, meg BBC-t vagy szienent, vagy pl. a srácaimnál nem bánnám ha a Barátok között helyett a Verliebt in Berlin -t néznék.

Visszatérve a webkettőre, mostantól sok ilyen dolog kerül majd elő nomeg reflektorfénybe, meg kell tanulni velük élni. Vannak játékszabályok és annyi. De pl. Pesten nem hagysz egy notebookot egy parkoló autóban, ami szintén egy játékszabály csak más területről.

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2010.01.25. 12:16:52

@Corry:
Hm..., igazságod vagyon.
Maunika só??? Kinek kell az, amikor Győzikét is nézhetek! :-)))
Másmeg én már leszokóban vagyok a tévéről. Néha a Spektrumot nézem - munkaköri kötelességből - ám sokkal jobban kedvelem a NatGeot - és még annál is jobban a Historyt. Viszont az egészet globalice nem szeretem, tehát inkább úgy kellene fogalmaznom, hogy a felsoroltakat utálom a legkevésbé.

Parkoló autó Pesten:
Hallottad a legutóbbi szenzációl autóelkötési kísérletet?
Zsivány kinézte magának és örömmel konstatálta, hogy a sofőr, kiszállva az autóból a kulcsott bent hagyja és elmegy. Fogta hát, bepattant a helyére és már indított volna, amikor a hátsó ülésen ülő két rendőr közül az egyik megkocogtatta a vállát és azt súgta neki: - A maga helyében mi nem tennénk...

hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2010.01.25. 20:17:48

"Spektrumot nézem - munkaköri kötelességből - ám sokkal jobban kedvelem a NatGeot - és még annál is jobban a Historyt."

Yesss!

Corry 2010.01.25. 23:42:11

@hölgyválasz:
És hun marad a Discovery Channel? :-)
De egyébként meg, egyetértek, teljesen.

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2010.01.26. 12:26:54

@Corry: Ja. ja! Meg még az állatosak is!

Corry 2010.01.26. 15:44:07

@rokica:
Jól értelmeztem, hogy a férjed a Nyúl?
Télleg melyik állaté a legvidámabb név??
A Juhé...

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2010.01.26. 18:58:51

@Corry: Igen, de nem a férjem, csak lízingelem.

juhé: :-))))))

hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2010.01.26. 23:15:09

@Corry:

Corrykém, a term. tudományos "fakkom" onnan indul, a legelőkelőbb helyre soroltam be:)

Corry 2010.01.27. 00:35:08

@rokica:

fuuúúú de ide illik életem legnagyobb iwiwes égése.
Ahogy mondottam volt, boldog boldogtalant vissza vagyok képes jelölni. Ennek dacára azért ha olyasvalaki jelöl be akivel többé kevésbé rendszeresen találkozunk, a magam kedélyes stílusában szeretek váltani pár szót.

A cégünk ahhoz kicsi, hogy saját ebédlője legyen, ezért eljárunk egy helyre, ahol több más cég és hivatal éhes embereivel futunk össze. Az iwiw-en bejelölt egy ismeretlennek tűnő hölgy, persze visszajelöltem. De az ebédlőben volt egy néni, aki némi hasonlóságot mutatott az amúgy nem túl jó ájvájvos fényképpel. Nosza megkérdeztem a kolléganőimet, hogy mi a véleményük az idegen hölgyeményről, ő jelölt be, vagy senem. Szerintük is ő volt.
Na tehát akkor nagy neveletlenség szerintem, ha egy hölgy bejelöl és én még csak pár jó szót sem intézek feléje. Nem is hagytam annyiban szépen kedélyesen elkezdtem ismerkedni, mire ő közölte, hogy a hivatalban neki még számítógépe sincs...
Na püff neki Corry kellett ez neked :-)

Utána kicsivel később kiderült, hogy a volt kollégám felesége volt a bejelölő...
süti beállítások módosítása