HTML

Új rendszabály

A blog.hu úgy döntött, hogy innentől kezdve „Ebben a blogban csak belépett felhasználók kommentezhetnek”. Nos, nemcsak ebben a blogban, hanem az összesben, amit ők üzemeltetnek. Ez nem az én döntésem volt, nem tiltottam ki senkit, készen kaptam a szabályt. Sajnálom, mert így belterjessé vált a dolog, csak az itt blogolókkal szólhatunk egymáshoz. Állítólag biztonsági szempontokat vettek figyelembe. Persze, bárki, bármilyen néven és címen lehet felhasználó, regisztrálhat egy nicket (akár naponta másikat) és akkortól szabad a pálya. Csakhogy az emberek többsége nem szeret bíbelődni. Összegezve: én kérek elnézést!

akció-reakció

Címkék

Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Egy napon az én hajóm is befut !

2008.11.20. 07:00 rokica

– amilyen a szerencsém, akkor éppen a reptéren leszek.

Egy héten belül másodszorra küldtek vérvételre, mert az első eresztésből kifelejtődött azon vizsgálatok kérése, amik a leginkább érdekesek lehetnek a jelen egészségi állapotom szempontjából.
Az új körben, első nekifutásra rosszul töltötték ki a beutalón lévő adatokat. Anyám neve helyére beírták az enyémet, a lánykori nevemhez (ami egyébként ugyanaz, mint a jelenlegi) egy az enyémmel megegyező vezetéknevű, de más keresztnévvel bíró hölgyé került (megjegyezném, nem Kiss, Kovács, vagy Tóth a vezetéknevem, sőt, egyáltalán nem gyakori) és kaptam még bónuszként egy doktori címet is.
Visszamenék a rendelőbe, mert szóltak, hogy a beutalómon csak a kitöltő doki javíthat adatokat úgy, ha rányomja a pöcsétjét is.
Ó, semmi baj – mondta a doktornő, amikor megfelelő mennyiségű sorban ülés után végre elétettem a papírt és átfirkálta a névrokont. – Ezt megtehette volna maga is! – szólt széles mosollyal.
Igen ám, de nekem pecsét is kell, mert anélkül nem fogadják majd el a laborban…

OK. Következő kör a vérvétel.

Az ablaknál kilométeres sor, minden beteg szitkozódik, de az egészségügy teszi a dolgát. Én is beadom a papíromat, megnézik, iktatják, számítógépre viszik, vonalkódot is kap. Kezembe nyomják a másik lapot, amivel mehetek majd négy-öt nap múlva az eredményekért. Kis idő múltán a vámpír néni ismét megcsapol (hozzá kell tennem: most nem is fájt), majd utamra enged.

Következő héten megyek az eredményért. Beadom a nálam lévő lapot, kapok helyette másikat – a lelettel. Sietek, majd otthon megnézem.

Hazaértem után látógépet rántok és elkezdem bogarászni, vajon életben maradok-e még? Hát, a papíron – a három vizsgálat közül az első kettőnél az alábbi mondat olvasható:
„Alapellátás keretében nem végezhető. Valid”

Mi a szösz ez? Kaptam beutalót, elkéretőztem a munkából (később le kell dolgozni), sorban álltam, kiszívták a véremet, rohangáltam … és egyik seggfej sem vette a fáradságot szólni, hogy mindezt teljesen feleslegesen teszem? Meg különben is, mi az, hogy „alapellátás keretében nem”? Nem fizetek elég járulékot? Vagy csak szerintük nem – és előbb még ott is sorban kell állnom és bebizonyítani, hogy de igen??? Vagy esetleg az összes nyilvántartott adatom nem is rólam szól? Létezem én egyáltalán?

Másmeg, ha „alapellátás keretében nem”, de egyébként igen, akkor miért nem kérdezik meg, hogy kifizetem-e, vagy valaki más esetleg helyettem, vagy egyáltalán bótolunk-e így is?

A cardiológiát ötödikén kezdtem. A holter-eredményt december elsején kapom meg (mivelhogy más dolguk is van, nemcsak én vagyok a világon). Különben is, mi változás lehet a két évvel korábbihoz képest?
1.) Meggyógyultam;
2.) Nem változott semmi;
3.) Dögledezünk, dögledezünk? Akkor meg mire ez a nagy sietség?

A gastroenterológiát hívtam három hete (félévente kell javaslatot adniuk egy olyan gyógyszerre, amit állandóan szedek), de majd decemberben kell újra telefonálnom, mert nem tudják, hogy mikorra fognak tudni időpontot adni januárra. Sok a beteg, ez van. Ja, addig nem kapok engedményes gyógyszert, fizessem a teljes árat. Végülis, nekem kell, vagy nekik?

A tüdőgyógyásznőnek lesz igaza. Csak stresszelek. Csak pánikolok. Javasolná, hogy beszéljek egy pszichiáterrel (jó ha tudom előre, drága lesz!).

Konklúzió:

Ha beteg vagy, gyógyulj magadtól, vagy dögölj meg.

Ez az, ami valid.

Hipochonder:

- Doktor Úr! Tudja én vagyok, Nagyné! A férjem rosszul van! Kéri, hogy jöjjön ki hozzá!
- Eszem ágában sincs éjfélkor kimenni! A férje csak képzeli, hogy beteg! Majd reggel hívjon! Addigra lehet, hogy mást képzel!
Másnap reggel:
- Igaza volt doktor úr! Most azt képzeli be magának, hogy meghalt.


 

1 komment

Címkék: bakker betart a hivatal

A bejegyzés trackback címe:

https://rokica.blog.hu/api/trackback/id/tr74779189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gecc 2008.11.20. 21:37:58

Egyszeru lenne azt irni, hogy Magyar egeszsegugy... de az olyan snassz. Pedig tenyleg!

A multkor a nagy romantikammal lebenultam majd masfel hetre. A kovetkezo tortent...
Atkaroltam asszonkat, es a melltartoja csattja befurodott a baloldalon a bordaim koze. Nah akkor feluvoltottem, kb 1 percig nem kaptam levegot. Aszittem eltortem az egyik bordam. Aztan elmult... estere azonben egyre jobban fajt az oldalam, masnapra meg jobban, harmadnapra mar a levegovetel is igen kellemetlen volt. 1 hetre ra elmentem orvoshoz, amikor mar nem tudtam fekudni sem a balomon. Az orvos pedig azt mondta, hogy nem kell izgulni, mert nincs tores, szakadas, repedes, elvaltozas, tulelem. egyszer csak rendbejon... szedjek fajdalomcsillapitot.
Aztan rendebejottem... az ido mulasaval. Valojaban nem tudom, hogy akkor most jo volt-e az orvos, vagy sem, merhogy rendbejottem. Nade igy?

Na mindegy... rossz penzbe nem ut a menyko! :-]

süti beállítások módosítása