HTML

Új rendszabály

A blog.hu úgy döntött, hogy innentől kezdve „Ebben a blogban csak belépett felhasználók kommentezhetnek”. Nos, nemcsak ebben a blogban, hanem az összesben, amit ők üzemeltetnek. Ez nem az én döntésem volt, nem tiltottam ki senkit, készen kaptam a szabályt. Sajnálom, mert így belterjessé vált a dolog, csak az itt blogolókkal szólhatunk egymáshoz. Állítólag biztonsági szempontokat vettek figyelembe. Persze, bárki, bármilyen néven és címen lehet felhasználó, regisztrálhat egy nicket (akár naponta másikat) és akkortól szabad a pálya. Csakhogy az emberek többsége nem szeret bíbelődni. Összegezve: én kérek elnézést!

akció-reakció

Címkék

Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

a mi jó kis medencénk

2010.01.18. 07:30 rokica

Magyarország a harmadik legveszélyeztetettebb ország a klímakutatók szerint.

 

Egy tragikus, természeti katasztrófákkal sújtott Magyarországról beszéltek azok a kutatók, akik hazánkat a harmadik legveszélyeztetettebb országnak találták az éghajlatváltozás szempontjából. A klímafelmérést az ENSZ kutatói végezték, akik ijesztő jövőképet festettek fel Magyarországról. Hőhullámok, szél- és porviharok, aszályok és trópusi esőzések fogják gyökeresen megváltoztatni eddigi életünket.

 

Miközben pusztul a környezetünk, a környezetszennyezés a lakosságot is megtizedeli, hisz megannyi, környezetszennyezéssel összefüggő betegség lesz a halálozások oka. A katasztrófa jeleit már most lehet látni az ország egyes vidékein.


– Amíg a hőmérséklet 0,7 Celsius-fokkal emelkedett világszerte, addig Magyarországon a növekedés elérte az 1 fokot. Az ország egyes részein, mint például a Duna–Tisza közénél már most láthatóak a változás jelei. Ez a terület sivatagosodásnak indult – magyarázta Láng István klímakutató.


Az akadémikus szerint mihamarabb gyökeres változtatásokra van szükség, azonban ezeknek is csak 50-60 év múlva lesz eredménye.


– Állat- és növényfajok tűnhetnek el, valamint az embernek is fel kell készülnie számtalan nehézségre. Hamarosan újfajta életformára kell berendezkedni. Megváltozhatnak az öltözködési vagy a táplálkozási szokásaink. Mindenesetre az embereket fel kell készíteni a kedvezőtlen változásokra – tette még hozzá a szakember.


Borhídi Attila botanikus is sötét viharfelhőket sejt a horizonton.
 

– A Dunántúlon már látható a lucfenyők pusztulása, Zalában pedig olyan szuvasodás indult meg az erdőkben, ami egyértelműen a klímaváltozás számlájára írható – számolt be az éghajlatváltozás „eredményeiről" a szakember.


(forrás: blikk.hu - Cs. Á.)

9 komment

Címkék: mondd a magadét

A bejegyzés trackback címe:

https://rokica.blog.hu/api/trackback/id/tr491682289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2010.01.23. 18:58:20

Tényleg érzékelhető a klímaváltozás!

Na nekem aztán nem kellenek érzékeny mérőműszerek sem, elég, hogy alig kerül elő szekrényemből az a kis szép, homokszínű átmeneti kabátom, amit mindig szerettem volna hordani, mert csinos és kellemes viselet, na de hát ha egyszer nyár után szinte azonnal tél jön, akkor hogyan?:)

Komolyra fordítva.
Egyszer valahová hosszan írtam a témában, ill. arról a tud.-os dok. filmről, amit ennek kapcsán láttam, hát döbbenetes végkifejletet vizionáltak a tudósok, húú, nagyon ijesztő volt!
És pont ezek az előjelei, elkezdődött....

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2010.01.24. 15:22:03

@hölgyválasz: Kedves Hölgyi!

Mostanában elég sokszor gondolkodom el azon, hogy mennyi idő kell még ahhoz, hogy az emberek észhez térjenek – de sajnos, úgy látom, nem nagyon akaródzik nekünk foglalkozni azzal, hogy mi lesz holnap? Pedig igencsak közelinek látszik az idő, amikor kapkodunk majd fűhöz-fához ... feltéve, ha lesz még fű és fa.
Beszélgettem olyan emberekkel, akik többet tudnak a zajló dolgok hátteréről, mint én. Szerintük hiába is rendelkezik hazánk pl. igen sok forrással, vízzel, tartalékról nem beszélhetünk, hiszen ezek a "lelőhelyek" már rég nem állami kézben vannak (még csak nem is magyarban). Persze, a földben lévő tartalékokat nem lehet elidegeníteni – ám a földterületet, a kitermelői jogot igen. Hát, nem tudom. Ezekről nem szólnak a hírek. Csupán "haraszt zörgések" vannak.

Amikor az oroszok elzárták a gázt, elgondolkodtam azon, hogy milyen ütemben tudna az itt élő lakosság kihalni? Először is mi, panelesek fagynánk halálra a sokemeletes vasbeton dobozainkban. Mert ugyan a parkettát még eltüzelhetném lenn a téren, de félek, nem sokáig melegítene bennünket.
Aztán a víz. Elmehetnénk a Dunára inni – és akkor nem szomjan halnánk, hanem valami cifra fertőzéstől pusztulnánk ki. A vidéki embernek annyival könnyebb, hogy van kályhája, fűthet – egy darabig, amíg talál belevalót – a fúrt (ásott) kút is ad vizet egy darabig és pár szem krumplit is el lehet dugni a földbe. Ám félő, hogy a termést már valaki más aratná le, hiszen egy ilyen esetben az ember (mennyivel különbek az állatok!) már egy szál répáért is simán ölne.
Ez persze, csak vízió, de állítólag nem alaptalan. És akkor nem lesz szegény, meg gazdag ember, hanem éhes és felfegyverezett / fegyver nélküli ember lesz (b...hatja a pénzét, akinek az van). A fegyveres persze, majd pillanatok alatt kiirtja a fegyver nélkülit, de annak is vége lesz hamarost, hiszen a puskától nem nő a krumpli. Kanadában, vagy az orosz vadonban el lehet lesz egy kicsivel tovább éldegélni, de vajon meddig? Meg én most nem is arról beszélek, hanem a mi kis Kárpát medencénkről. Mikor leszünk már végre hajlandóak felfogni, hogy Etiópia már a spájzban van?!

Van egy régi indián mondás:
"Ha majd kivágtad az utolsó fát, megmérgezted az utolsó folyót, és kifogtad az utolsó halat, rádöbbensz, hogy a pénz nem ehető."

hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2010.01.25. 20:16:36

Hát Rókicám, nem lettem nyugodtabb, pláne jobb kedvűbb.

"Boldogok a lélekben szegények"... - ennek igazságába egyre többször gondolok bele...

Corry 2010.01.27. 21:59:35

Távol álljon tőlem, hogy a klímadolgokat bagatellizáljam, de egyszerűen nem fért bele "szépérzékembe", hogy kis hazánk az egyik legveszélyeztetettebb ország.
Utánanéztem a témának jó szokásom szerint és ez jött ki:

www.maplecroft.com/about/news/climate_change_risk_list_highlights_vulnerable_nations_and_safe_havens_05.html

ez pedig itt az árvíz szerint rangsorol:

www.msnbc.msn.com/id/22099668/

viszontag találtam egy jónak tűnő oldalt, ahol sokmindennek utána lehet nézni:

www.oecd.org/department/0,3355,en_2649_34361_1_1_1_1_1,00.html

jaegtoer 2010.01.28. 20:46:50

Kedves Róka Panka!

Nem kell aggódni. A vizeinket eladjuk, ahelyett, hogy tartalékolnánk.
Van itt annyi víz, hogy tavasszal, még sok is lesz.
Még január vége sincs és a költségvetési tartalék fele már más költségsorokba lendült át, májusra-júniusra az árvizek idején környezetbarát tescos szatyrokba gyűjthetjük a zavaros dunavizet, a Tiszáéról nem is szólva. Mert árvízi védekezésre már egy buznyák sem marad. Én azt mondom előbb küzdjünk meg a vizekkel, aztán lássuk, miből lesz a sivatag. Persze évtizedek óta csak beszélnek róla, hogy áradáskor valamennyit meg lehetne "fogni" a vizekből.

Azért volt zseniális Petőfi mert nincs olyan verse, ami ne lenne időszerű:

'....................
Megint csak beszélünk...
A száj mozog, a kéz pihen,
Magyarország inkább kofa, mint hős ...'

'Dicsőséges nagyurak
hogy vagytok,
viszket-e egy kicsit
a nyakatok?
Új divatú nyakravaló
készül most
számotokra
nem cifra
de jó szoros...'

Pató Pali ?
.......
Hanem a fák szerintem nem a klíma miatt, hanem miattunk mennek tönkre.
Na jó, miattad nem, egy róka lehet gyagya, de hülye nem. Szóval az ott élő földtönkretevők a tettesek, pétisó...miegymás... a sógorék csak odahaza nagy környezetbarátok, ha idefújja a szél a trutyit az erőműveikből, ebből-abból, a vizek is hoznak ezt-azt, az külön nyereség odaát...

Amúgy sssírtam is Neked, és mindent bevallottam, amit a másik posztban ígérgettem, és nem is nagyon értettél.

Hanem!

Mi ez a nyúl story. egyáltalán!? Ki a nyúl?! fönn vagyok forgolódva! Én egy zenészről hallottam, vagy nem is zenész, de tbiliszi-i illetőségű, mindenesetre olyan oroszos, ráadásul kitűnően tolja a latint. ha még erről se ugrik be, hát sokszor tudja mit beszél, bár előfordul néha csak őtugggya, de ez semmit sem von le belőle, sőt hozzáadódik. Így néha még magos is. He?

de maraggyunk annál, hogy ssírtam, a nyomát mög köll tanájjad, ha jó engedtem el a madárkát és valami álnok egyed le nem pukkantotta. Na.

Tapp, tapp.

j.

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2010.01.29. 10:24:23

@jaegtoer:

Egykoron posztoltam egyet Ü-V. D-ről, a legújabb nobelesünkről. Itt nem keltett túl nagy visszhangot, máshol meg kaptam miatta hideget is, meleget is. Az tetszett a legjobban, amikor valaki azt írta (TWA-nál), hogy CSAK egy Nobel-békedíjas. Hogy a CEU professzora, az IPCC szakértője, a budapesti Közép-európai Egyetem éghajlati és fenntarthatóenergia-politikai kutatóközpontjának vezetője, az pimfli. Mellesleg én akkor sem nyilatkoznék így valakiről, ha nálam tele lenne Nobel-békedíjakkal a szekrény. De nincs.

...És akkor még mindig ez a valaki legalább tudta, kiről beszélek. Mert a többség máig sem tudja, hogy nekünk ilyenünk is van. Mint ahogy nem tudták itt az én dolgozómban sem. Amikor felhívtam az írástudók figyelmét az aprócska tényre, miszerint ha az új lapunkban kiemelkedőről, aktuálisról és magyarról akarunk írni, akkor nem kell tovább kutatni, dobom a témát, úgy néztek rám a neve hallatán, mintha a sarki fűszerest emlegettem volna. Az meg ki? -kérdezték azok, akik legalább hajlandóak voltak nekem elhinni, hogy eggyel több nobelesünk van annál, mint akikről ők hallottak.
Ez után nekem már csak az lett a feladatom, hogy szerezzek meg olyan írásokat, amik alátámasztják, hogy a témával érdemes foglalkozni (no comment), meg derítsem ki, hol találjuk meg Ü-V. D-t (lehetőleg érjem is utol).

Na, mindegy, az egésznek viszont volt számomra egy hatalmas hozadéka. Ürge-Vorsatz Diana, maga. Össze is állt végül egy hatoldalas riport.
De nem ez a lényeg, hanem az, hogy Ü-V. D. maga is azt mondta, hogy nehéz a klímaváltozással kapcsolatban bármire is konkrét, kizárólagos választ adni, hiszen almákat hasonlítunk össze körtékkel, és egy rendkívül összetett, soktényezős folyamattal állunk szemben. A kimutatások is különböző szempontok szerint léteznek. Lehet nézni a társadalmi rendszerek sérülékenységét, lehet vizsgálni az ökológiai rendszerek sérülékenységét, ám ezt a kettőt együtt kel kezelni. (És itt hagyom abba, mert még napokon át tudnék masélni).

***

A nyúl és az örmény ugyanaz a személy. A nyúl ugyan nem kardtáncozik, hanem úgy táncol, ahogy én fütyülök.
Én pedig lesem azt a fene nagy műveltségét, sokat tanulok tőle és mindig nekem van igazam. Ez lényeges.
Csak egy esetben vágna pofán, ha a grínpíszesekkel lógnék a Lánchídon. Eztet ő mondta. Na jó, legyen egyszer neki is vasárnap. Nem lógok, lehet boldognak lenni.

jaegtoer 2010.01.30. 08:56:26

Szia Rokica!

No, tájékozódtam egy kicsit, a neve (ÜVD) nem így volt ismerős, hanem (VD), és úgy rémlett, külföldi magyar csajszi kapott Nobel-díjat. De most örülök, hogy tisztába lett téve ez az anomália.
Hanem ami a klímaváltozást illeti, én szkeptikus vagyok. Az ipari lobbit nem lehet megfékezni, persze a háztartások sokat tehetnének, de a kormányzat és a környezetrombolók puszipajtások.
Már csak abból is gondolom, ha felállítasz egy szélkereket, adót kell utána fizetni, a fel nem használt energia felesleget, pedig kötelező jelleggel "be kell szolgáltatni" De ennek a költsége is az alternatív energia előállítóját terheli.
A legjobb ami történhet, előbb utóbb a Föld kinyír minket, és aztán helyreáll az egyensúly. Ez nekünk, embereknek egy kicsit kellemetlennek tűnhet, vagy nem eshet jól, de a többségért valójában -legyünk tárgyilagosak- nem lenne kár, vagy elviselhető veszteség lehetne.

***

Teljesen képbe kerültem, mert eszembe jutott közben, hogy régebben Paszti is Nyúlnak szólította eccő, de a nickek között egy tapsifüles se volt.
Na de így most végképp talpára állt a világ....
...az a kitétel, mely szerint mindig neked van igazad teljességgel bizonyítja, hogy bölcs ember, az meg hogy kiemelkedő a winchestere, régről világos, de most már nem nyalakodok itt, mert mindennek van határa.

Most visszahúzódok haldoklani, mert sajnos nem attól gyengültem el, ami jólesik az embernek.

Üdv. j.

jaegtoer 2010.02.04. 04:54:27

Szia Rókica!

index.hu/tudomany/brittudosok/2010/02/03/a_globalis_felmelegedes_jot_tesz_a_faknak/

Akkor most mondd meg kedves Róka, hogy igazodjon ki az ember ebben az eredmény rengetegben?

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2010.02.04. 10:28:04

@jaegtoer:

Angyalom, lehet, hogy a fáknak jót tesz. Nem kétséges, hogy az ő létezésükhöz kell a széndioxid, épp úgy, ahogy a füvekének és a kék algáknak (amik nagy tömegben megölik a vizek egyéb élővilágát) is. A fotoszintézis folyamata során a szén-dioxid megkötése történik és annak szénforrásként való felhasználása a növekedéshez. Ezért is lennének fontosak (nagyban) az őserdők pl. az Amazonas mentén, kicsiben pedig mondjuk egy Hajógyári sziget. De akkor jön az ember és pillanatnyi forintosítható előnyökért kinyírja az életető közegét.
süti beállítások módosítása