HTML

Új rendszabály

A blog.hu úgy döntött, hogy innentől kezdve „Ebben a blogban csak belépett felhasználók kommentezhetnek”. Nos, nemcsak ebben a blogban, hanem az összesben, amit ők üzemeltetnek. Ez nem az én döntésem volt, nem tiltottam ki senkit, készen kaptam a szabályt. Sajnálom, mert így belterjessé vált a dolog, csak az itt blogolókkal szólhatunk egymáshoz. Állítólag biztonsági szempontokat vettek figyelembe. Persze, bárki, bármilyen néven és címen lehet felhasználó, regisztrálhat egy nicket (akár naponta másikat) és akkortól szabad a pálya. Csakhogy az emberek többsége nem szeret bíbelődni. Összegezve: én kérek elnézést!

akció-reakció

Címkék

Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ide nekem egy hegedűtokot!

2010.02.15. 14:47 rokica

 

Utálom a bankokat. Nemcsak azért, mert szociális helyzetemből adódóan (nem voltam jókor, jó helyen) nem az én világom, hanem azért is, mert utálatosak.
 

 

Régebben írtam már az egyikről:
http://rokica.blog.hu/2008/08/21/na_ma_gyonyoru_napom_volt

Ma megpróbáltam befizetni pénzt az Erste bank Dózsa György úti fiókjában (már tettem ezt náluk korábban is, így az összes adatom szerepel a gépükben).
Ismétlem: BEFIZETNI!

Déltől várakoztam az üres pénztárfülke előtt, mert a pénztáros valahol kolbászolt. Gondolom, a teremőrrel együtt kóstolgatták a hazait valahol hátul. Húsz perc elteltével az egyik maffiózó bróker külsejű egyén felállt, majd elment hátra szólni nekik, hogy talán előkerülhetnének, mert a kedves kuncsaft (ez én voltam) már hangosan dobol a pulton és a nála lévő aprópénzt fél méter magasról csorgatja az asztallapra.
Na, jöttek is szépen sorban, de egyáltalán nem sietősen – viszont igen nagy keziccsókolomot köszönve.
Amikor végre a főpénztáros elé járulhattam, mondtam, befizetnék ezervalahány (minő iszonyat összeg) forintot egy számlára és elétettem a papírt, amin a kedvezményezett adatai szerepeltek. De közben azt is elárultam, hogy egy fia igazolvány nem sok, annyi sincs nálam. Gondoltam, nem is kell, mert nem pénzt kérek, hanem BEFIZETNI akarok. Sőt, én akarok BEFIZETNI, akinek az összes adata már szerepel a rendszerükben.
Nem lehet! – mondta. Szigorú előírás, nem lehet és kész. Hátha nem is az, akinek mondja magát.

(És akkor mi van, faszkalap hülye pasi?)

Az OTP-ben ilyenkor semmit nem kérdeznek. Add a pénzt, oszt fuss. Ennyi. És ez az én olvasatomban normálisabbnak látszik.

Fél egy után tíz perccel már vissza is értem az irodába. Ráment az ebédidőm. Utálom a bankokat. 
 

7 komment

Címkék: erste bank bakker

A bejegyzés trackback címe:

https://rokica.blog.hu/api/trackback/id/tr381760265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2010.02.18. 16:09:02

Érthetetlen....

Az ember néha tényleg felrobban tőlük!

Mekkora élvezet lenne, ha mi is tudnánk bankot robbantani!:)

Corry 2010.02.18. 20:07:06

Ha szabad most két Hölggyel egyszerre egyet nem érteni, akkor most megtenném.
A bankokra elvileg igen szigorú szabályozások vonatkoznak a pénzmosás tekintetében. Én otthon szabályoztam szintén a kérdést, hogy a feleségem csak fémpénzt moshat ki, papírt nem :-) de egy banknál más a helyzet. Ott meg kell győződni a befizető személyazonosságáról, mert a pénzmozgást hitelesen dokumentálniuk kell. Nyilván lehetne egy bagatell határt húzni, de egyébként meg tényleg nem lenne jó, ha pl. Maffiózó Pista felesége azt hazudná a bankban, hogy ő a Rókica és nincs nála igazolvány és befizethetne Másikmaffiózó Jóskának egy nagy adag pénzt, valami fal szerződést kreálnának valahogy satöbbi, nem vagyok jártas a pénzmosási dolgokban, hogyan is csinálják.

Igazából meg tényleg az kéne mindenütt, hogy a hivatalnokokra részleteiben kidolgozott szabályok vonatkozzanak és a hivatalnok ne improvizáljon, mert nem az a dolga.

A bankfiókban uralkodó viszonyok viszont az előbbi mondatomnak nem felelnek meg, ezért reggbe kéne súgni a fiókvezetőt.

Corry 2010.02.18. 21:49:28

@Corry:
Remélem nem voltam félreérthető: a bankban ülő irodista nem fogja tudni és nem is szabad neki megkülönböztetni a becsületes Rókicánkat a magát mondjuk Rókicának (mert hallotta a nevedet a Lehet téri piacon, vagy máshol) kiadó maffiózónétől.

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2010.02.19. 10:09:29

Én ezt megértem, aranytündérkicsibogaraim, ámde:

1.)
Hol a rákban van a pénztáros, aki megmondaná, hogy hiába is akarok náluk ezerkilencszáznyolcvanhat forintot tisztára sikálni?
2.)
Ha már sehol sincs, akkor miért nem írják ki?
3.)
Miért mondta a korábbi befizetésemnél, hogy már benne vagyok a gépben, legközelebb nem köll igazolvány – amikor csak azzal tudom igazolni, hogy az a személy, aki benne van a gépben, azonos azzal, akinél az igazolvány van (szélsőséges esetben az sem biztos, hogy az azonos velem)?
4.)
Hol a teremőr, aki mozgósíthatná a pénztárost, aki éppen nem a munkáját végzi?
5.)
Más bankban miért nem baj, ha pénzet akarok tisztítani?
6.)
Mi a frászért dühöngök, mintha nem minden szinten ez lenne a rendszer ebben az országban?

Corry 2010.02.19. 14:31:20

Kedves Rókica, én értem a mérgedet és sejtem, hogy abban a bankban sincs minden rendben, végülis amit leírtál az alapján elég nagy lehet ott a rendetlenség.

Igazából a korrekt megoldás az, hogy minden pénzmozgás esetén igazoltatnak és nincsenek külön szabályok. Avagy húznak egy bagatell határt, őszíntén szólve nem ismerem a törvényt, hogy ezt megtehetik -e.

Azt, hogy más bankban miért nem baj ez, nem tudom, de maga a pénzmosás elleni tevékenység komolyan szabályozott dolog:

www.pszaf.hu/bal_menu/szabalyozo_eszkozok/engedelyezesi_utmutatok/penzmos_szab

És végül, igazából az lenne a jó ha rend lenne az országban, ez a rend kis részenként lesz meg, ezért én az összes többiért lennék mérges és nem azért, hogy megtagadták a befizetést, mert a történetben kb. ez az egyetlen dolog ami rendben volt.

hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2010.02.19. 16:15:15

@Corry:

Híjjnye, ha pisztolycsövet tartanak a fejemhö', akkor se jöttem volna rá erre az összefüggésre, amiben végül is lehet valami....
Mondjuk disztingváltan kezelve.
Mert - ahogy Rókica is írja - nevetséges lenne erre hivatkozniuk, 1986 froncsi esetén több lenne a mosódíj, mint a mosnivaló:))
Persze a szabál, az szabál....
Már ha télleg van egy ilyen rendelet.

Corry 2010.02.18. 21:49:28

:)))))

Én mégis amondó vagyok: robbanccsuk a bankot! Mondjuk pókerral!

Corry 2010.02.19. 19:11:39

@hölgyválasz:
Hölgyi, van ilyen szabál. Én nem akartam erre kitérni és most mit fog rólam gondolni a tündéri Rókica, de hát ugye a terrorizmus elleni harc az smafu????

Nem, nem, mindezt nem én találtam ki, hanem voilá!

hu.wikipedia.org/wiki/P%C3%A9nzmos%C3%A1s

Namost ezek ellen 1 bank csak tiszta fafejű szabályokkal tud védekezni, amelyek legalább egyértelműek.

A linkem eleje kicsit durva, de a vége felé említi a kápé forgalmat is...
süti beállítások módosítása